paździe.6

Jak stworzyć plik do wydruku na koszulce lub gadżecie reklam

dodano: 6 października 2016 przez natalia876


 

W tworzeniu gadżetów reklamowych, najważniejszą rolę odgrywa ich wygląd. Drukarnie pracują na projektach nadesłanych przez klientów, dlatego to oni sami w dużej mierze decydują o finalnym efekcie wizualnym otrzymanych realizacji.

 

 

Bez względu na to czy planujemy zamówienie znakowanej odzieży roboczej, czy też mają to być tanie gadżety reklamowe, to zawsze musimy przestrzegać pewnych reguł. Jak więc przygotować plik do wydruku? Poniższe wskazówki będą uproszczone, aby mogli wykorzystać je nawet graficzni laicy. Podejdziemy do tematu, jak do standardowego pliku. Będziemy bazować na formacie .pdf, który jest jednym z najbardziej uniwersalnych oraz funkcjonalnych.

 

 

Jak stworzyć plik PDF? W sieci dostępne są aplikacje, których celem jest zmanipulowanie komputera. Program będzie rozpoznawalny jako wirtualne urządzenie drukujące. Można skorzystać również z programów konwertujących online. Szczegółowe instrukcje dostępne są w sieci. Ponadto należy zastosować się również do poniższych wskazówek.

 

 

  • Najbezpieczniej będzie pracować na pliku w skali 1:1. W przypadku druku wielkoformatowego można użyć skali 1:10, ale o tym fakcie należy powiadomić drukarnię.

  • Teksty oraz tło starajmy się zachowywać w grafice wektorowej. Można ją bowiem skalować nie wpływając na jakość.

  • Zdjęcia w grafice rastrowej powinny być zachowane w wysokiej rozdzielczości. Optymalna wartość to 300 dpi. W przypadku dużych formatów rozdzielczość można zmniejszyć do około 100 dpi. Wydruk będzie wyraźniejszy dla osoby oglądającej go z dalekich odległości.

 

Niektóre drukarnie mają bardziej sprecyzowane wymagania dotyczące jakości przesyłanych plików graficznych. Najczęściej dotyczy to skomplikowanych graficznie nadruków na odzieży, znacznie rzadziej tanich gadżetów reklamowych. Warto więc skontaktować się z nią i poprosić o dokładne wytyczne. Powyższe zasady to jednak najczęściej stosowany schemat działania, który na pewno nie uprzykrzy pracy pracownikom drukarni.

 

 

Do materiałów reklamowych zalicza się różne, tanie gadżety reklamowe, począwszy od prostych wizytówek aż po maskotki i billboardy. Każdy plik graficzny, który ma znaleźć się na wydruku powinien spełniać wszystkie wymagania, które zadecydują o jakości zrealizowanego projektu.

 

 

 




Dodaj do:


Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy - zaloguj się lub załóż konto


Odpowiedzi moga dodawać tylko zalogowani użytkownicy - zaloguj się lub załóż konto


Nie ma jeszcze komentarzy - wyraź swoją opinię jako pierwszy